Tuesday, December 19, 2006

Updates n updates …

Friday…

Me feel not well still, headache n nausea still…but what to do….sabar jer lah…ptg we went to IKEA to buy gifts for the relatives wedding on Saturday n Sunday…IKEA tgh sales so we grab the opportunity to buy something affordable as a gift to the newly wed..hope dia org sukalah…

Then later, received a phone call fr. akak, invitation dinner at her hse…ni mesti Mak Chom masak…cayalah!Mak Chom is Jatt aunty from Alor Setar who is well known as DIVA Chef among the relatives n fren.What ever she cook, is delicious! Have a dinner treat at Akak’s hse @ KD10, Kota Damansara with Pak Su’s family, Mak Chom and Akak’s family….yummy food what else I can say…no more!!…makan sampai tak larat nak bgn, bukan sbb byk tp sbb Mak Chom masak terlampau sedap…huhh kalau cemgini lah aku mkn hehari, tak lama Jatt n I sama saiz boleh kongsi t-shirt….Mak Chom mmg fantastic & fabulous cooker ever known fr Jatt’s family….tanya lah sapa pun, kalau Mak Chom yg masak semua nya lapar selalu ajer kerja….tak blh tolak, tgk pun lapar, bau dah buat terasa dlm mulut, kalau mkn…? Sandri mahu ingat lah …Pak Su’s family turun sini to attend double wedding of our cousin son…lg pun sejak dr raya tak jumpa sbb tak blk hometown…me n hubby tak sempat bual lama coz hubby rushing for his meeting with Nezam, PCM. Me? Home alone doing something I like…reading

Saturday….

Pg ni we both bgn lewat sbb smlm aku tak berapa blh tidor…the nausea n headache teruk skit semlm…..but then pg ni mcm ok skit after taking a bread with cheese , prepared by hubby..mana nak cari laki buat sarapan utk bini? Haa ni dia kat sini ada sorang…baik sungguh…TQ Yang…Love u…I sempat kemas2 umah, vacuum apa yg patut, cuci yang kotor n sikit2 clean up…mana tahu kot2 ada relatives yg datang nak singgah after the wedding..maklumlah semua datang dr jauh for the double wedding serentak ni….mana tahu Pak Din & Mak A’a family nak datang, Mak Chik ker? Pak Su pun semlm kata kalau sempat will drop by. Hee kalau rumah serabai aku gak kener kutuk…kalau umah kemas org kata ‘pandai bini Jatt kemas umah..” sapa dapat nama? Jatt jugak kan…biasalah tuh..aku plak mmg suka kemas+ bersih ni…sedap mata pandang n senang hati ni…

Wedding at Community Hall TTDI..anak lelaki (yg aku n Jatt tak tahu namanya) Kak Zah Abg Kamal (Kak Zah cousin Jatt, anak to Mak Wan n Pak Hamid)…heheh meriah n luxury jugaklah the wedding..maklomlah Dato Datin kan…tak per lah aku selesa menghadiri majlis depa sbb aku ni family kot…ok jer meriah n sedap mata pandang… aku duduk semeja mkn with Pak Din + Mak A’a famili…Kak Ti + hubby abg Det, and also Kak Tah + hubby Abg Ali….syok dalam hati jumpa family n org2 veteran…byk petua byk cerita n happy sgt2….bygkan arwah abah Jatt got 10 sibling, so how many of all cousin2 nyer? Tu pun tak semua ada..jumpa semua yg datang…family saja dah setengah dewan…tema kenduri Kak Zah ni biru tp aku n Jatt selamba jer lah pakai baju kurung kuning air n kemeja warna tanah..hehhe biasalah kami mmg biasa2 punya gang….

Relatives Jatt semua ramah tamah n mesra alam, mesra rakyat…aku pun jumpa most of them masa wedding, so today mcm byk lah peluang aku nak kenal lg baik..masalah lucunya, bila aku Tanya Jatt, “Yang, ni sapa?” he will reply slumber nya “ tah …I pun tak kenal…” haa tu dia kata…so dgn baik hatinya aku pun bertanya2 kat Mak Kina atau Akak, habis sgt kat Mak Chom….(ngan Mak Chom la ni aku close….crita best punya …) Alhamdulillah aku kenal byk adik beradik today dgn lebih baik…n yg pastinya dia org akan kata “ Jatt now dah nampak muka dah….dulu ssh nak tgk dia…” yes we back for good….hehe aku happy dengan wedding today..

Tp malangnya, mlm aku menjadi sedikit tak comfortable ngan aku punya nausea…kuang kuang kuang…esok kenduri lg jgn lah wat hal…..

Sunday..

Today bgn taklah awal sgt sbb like last nite aku masih ‘sakit’…alah nasib badan. N the worse part bwh perut aku dah sakit semakin kuat plak..ingat tak sedap perut biasa…tp ni dah menjadi2 plak… Bgn kemas2 apa yg patut n siap2 pi amik Kak Ti Abg Bark, daughter & son at LRT Kelana Jaya….then to the wedding sekali….Dia org mai from Alor Setar, duduk hotel mana tah…aku pun tak tahu..we all bertolak ke Sime Darby Convention Ctr, Bukit Kiara abt 11.30am, ini kenduri kener tepat masa sbb tuan umah is the very particular person. Dunt play2 or u duduk luar kalau pintu dah kunci at 12.30 nanti..haa nganga plak lah kang..ni very protocol + Sitting-in kenduri so jaga n hormatilah majlis org. Kenduri ni kenduri Abg Din + Kak Fazidah for their last son, Izzat (they have 2 sons only), married to Syaquera (sweet lovely lady)..Abg Din is the eldest cousin of Jatt fr the eldest aunty (Wa) from his father side. Abg Din & Kak Fazidah who is also the important person who plays roles from the 1st to the end of our wedding last time…. Abg Din well known as the most successful among the relatives and he become an idol to many of us. He is among the one who will be listen to for many reasons n most of his opinion will be count, in making decision for family matters especially…he is gentleman, cool, diplomatic, nice man in what he says how rude it is lah kan, u may found him almost the perfect one…. Basically he deserved his position in his career n family respect as well…Enuff abt Abg Din..lets talk abt the crazy grand wedding of the day…everything luxury n so crazy beautiful…the decoration, the surrounding, the guest, the newly wed, the VIP table, the pelamin, the door gift, the F&B, what ever it is on the day lah (don’t talk abt it coz both Jatt & I think we are just nobody there…) seriously it just like wedding in heaven (how I know how heaven look like hehheheheh)..it has a Japanese elements + Minangkabau …can u imagine... The theme is apple green, but really nicely done…n I understand that Kak Fazidah plan all this for the wedding…n I also heard they will present the daughter in law with BMW, wow nasib n rezeki badan lah jugak…Alhamdulillah. Hahah tu lah aku pun tak reti nak cakap …tp yg pastinya segalanya luxury sgt2…Jatt & I just enjoy watching ppl of the day else than happy to meet up with other relatives again…heheh well like usual we will discuss the ‘story + moral of the day’ after tat…errmmm we learn a lot n we hope we can always remember what we learn today… Kenduri2 macam gini tak semua org selesa, esp kami org2 kampung ni…so ada lah jugak soseh2 yg kedengaran di antara family…tu kan perkara biasa, Cuma aku n Jatt kunci mulut dr komen apa2, jadikanlah iktibar utk kehidupan…Conclusion, I dunt know how much they pay for the wedding….but it is the great wedding I ever attend for now… nicely done… n everyone seem to ask me ‘When?’ “dah ada apa2 ker?’ hehheh aku dengan senyih segan muka tak malu terus selumber berkata, “tu lah nak sgt, tak der rezeki…Tgulah Jatt deliver 1st, amik turn plak lepas ni heheh”


Today

Went to clinic for check up coz last nite was the painful nite for me …cant sleep for 3 nites oledi n rasanya dah tak thn…when Jatt ask me for the check up, I shud say yes coz I mmg tak thn dah…rasa nak pecah perut.. ingat tak selesa perut skit jer then semakin2 jadi plak..aku bgn jer dah terasa sharp pain plak…haiyooo

The when the doc check there are possibilities…possibilities Ok?!..maybe my appendix, bladder, the ovary, esophagus might have a problem or maybe just infection… the Dr said infection might happen to newly wed like us coz its time to adapt everyone punya badan…heheh aku bukan tahu tp aku pernah tahu lah pasal tu…then Dr ask me to do urine test. After the test, my urine found with a lil blood inside it…hrrmmmm so the doctor says its maybe coz of the stone or the infection, or other that he now can’t define. So he gave me the ubat-ubatan untuk dihabiskan in 2 days, n shud get back c how izzit. Then he can get the idea wat izzit all abt…hhrrmmm ok..aku risau jugak pasal ni esp when he mentioned abt ovary thingy…dah la aku ni terketar dak nak baby now ni…jgn lah apa2 jd plak…

Petang amik Mak Chom n Akak’s daughter to Kompleks Tabung Haji Kelana Jaya with hubby. Mama Wan Chik n Ayah Li ke Makkah…sayu pilu n seronok gembira berbaur..aku hanya berdoa semoga Mama n Ayah Li serta semua jemaah yg menunaikan haji musim ini dapat melaksanakan haji dengan baik, dibekalkan kesihatan yang baik untuk ibadah dan selamat pergi selamat pulang…(moga2 org yg tolong menunaikan haji arwah ayah juga dapat laksanakannya dengan sempurna..Amin) Ramai sungguh para keluarga n rakan rasanya menghantar para jemaah di Kompleks TH ni…sampaikan ada bazaar n macam pesta…para jemaah semua ceria dgn rezeki dan peluang yg ada untuk ibadah yg dituntut ini, dan para saudara rakan mungkin sedih di mata, tp aku percaya doa mengiringi jemaah dan azam agar one day akan sama berpeluang ke Tanah Suci Makkah…bg menunaikan ibadah haji sekiranya mampu..

Talking abt Mak Wan Chik, heheh tak pernah terfikir dek akal aku yg perempuan yg selalu baca berita masa aku kechik dulu, akan jd mak mertua aku satu hr nanti. Aku dengar suara dia dlm radio jugak n kadang2 tgk SPM ada dia..mana aku pernah terbayang semua ni, aku akan masuk dalam family dia n also berkahwin ngan anak dia, dan mana nak sangka aku akan bertemu muka ngan dia walaupun aku tak lah minat dia masa dulu..just pada aku dia baca berita best n suara dia sedap, apa yg dia baca clear…

…n org tua yg suka berlakon lawak kadang2 gatal dlm tv tuh jd pak mertua aku? Tak pernah aku byg lansung …but segalanya ketentuan olehNya…Sapa pun depa, aku bersyukur kerana anaknya mama ni, seorang yg sgt baik pada aku….hhehhe baik sangat walaupun dia tak pernah bg tahu dia baik…hehhe (kisah ‘baik’)

Mlm aku dengan baik hatinya di ajak Mak Chom n Akak mkn mlm yg akan dimasak oleh Mak Chom pastinya.. boleh ker sesiapa nak tolak kalau Mak Chom yg masak esp Jatt…lepas maghrib we went to dinner at Akak’s hse….Alhmadulillah..

Esok electric supply tarak from 10am – 6pm at our condo so I dah plan nak pi belajar masak ngan Mak Chom kat umah Akak. Heheh menunya Nasi Tomato, Ayam Golek, Dalca….n laso nak buat kuih kegemaran aku pastinya Seri Muka…aduhhh meleleh aku dibuatnya…. Aku n ak korek lg rahsia masakan kat Mak Chom sbb bg aku dia masak ….huiyoooo…aku nak guna peluang esok tanya byk menda… aku mmg suka masak n dah jumpa tukangnya….

So later aku akan cuba menggemukkan lg hubby aku ini dgn masakan aku….tunggulah kau….

No comments: