Thursday, September 03, 2009

Saja nak tulis....

Mlm ni tak leh tido sementara menanti siaran ulangan siri Arab yg best gila...Qamar bani hashim...so bolehlah grumble2 sekejap....

Mak
sejak dua menjak ni mak mcm dah tak kata ayat ulangan pedas penuh maknanya..."penat aku hantaq hang pi ngaji tinggi2, blk hang menjahit..."
macam dia dah nampak apa yg anaknya yg degil ni tgh usahakan...cita2 dah harapan yg menyala utk maju dgn cara sendiri...sokongna padu dr mak beri lately benar2 buat aku rasa mcm nak terbang ...tp aku masih berlari anak supaya kalau jatuh tak sakit....TQ mak...sbb sgt2 memahami anakmu walau pada mulanya amat susah sekali...nak yakinkan mak bukan mudah sbb semua mak dlm dunia hanya nak yg terbaik dan terbest utk anaknya....ya saya paham semua tuh sbb saya pun dah jd mak....
mak...moga apa yg saya buat akan kita rasakan keindahannya bersama...InsyaAllah


Suami...
suami yg terchinnttaaaaa dah sembuh dr segala dugaan , dr infection yg buat dia hilang 13kg dlm 8 days, hinggalah 2 holes dig from bone marrow aspiration last week, walau kata suami masih terasa sengal2 kat belakangnya...sekarang masih menunggu jawapan test tu...moga2 semua yang baik2 utk kami sekeluarga....
suami terus menyokong usaha isterinya ini tanpa jemu, tanpa pernah merendahkan keupayaan dah selalu menyokong...suami yg terbaik pernah diimpikan dan Allah dah makbulkan segalanya...dialah menjadi tulang belakang yg selalu memberi idea dan teguran ..kalau tak isteri tak akan sampai ke tahap hr ini...walau pun bukan besar sgt apa yg diusahakan, harap2 apa yg dah tercapai adalah ganjaran sokongan penuh kasih suami.... (melayunya aku.....aku mmg melayu)

Business...
alhamdulillah terus berdaya maju, i will not sit n just waiting for that one to grow..i will walk, walk n one day i will run...
yang penting i work hard for me, my family n my future...terms & conditions dlm business kener apply...so tak sia2 aku mengaji dulu sbb dlm hidup harian akan digunakan... (tu yang i always try to explain to mak...)

Max Family...(here)
sebuah keluarga yg sgt2 disayangi...Sunday ada gathering at my place for buka puasa...dgn family ini kami keluarga Chronic Myleoid Leukemia (CML) sama2 berjln berani menuju ke hadapan dgn teguh....harapan, kebahagian dan penuh syukur...atas usaha selama ini...

List of things to do:
1- habiskan kelas ngaji after Ramadhan
2- completekan kelas renang
3- amik driving license


Book to finish:
1- The rules of life - R. templer
2- Wanita bertanya, Islam Menjawab
3- Imej dan Anda
4- Panduan menjahit baju kurung lengkap

DVD to finish:
1 -Chungking express
2- Sausalito
3- A better Tomorrow
4- Desperate hsewife season 2 & 3

DVD nak beli:
1- Stairway to heaven
2- Autumn in my heart


Semoga hari yang mendatang akan menjadi hari2 yg terindah untuk dihadapi walaupun berat dugaan mendatang....kerana dugaan mencantikkan hidup kita.

PS: bila lah nak lepak kedai buku lg...rindu...





No comments: