Wednesday, June 17, 2009

Kenapa Saya Jahit Tudung? Kenapa tak kerja Opis ...ada pangkat....?Kenapa

sebab saya suka...saya suka buat tudung,
suka tengok org pakai tudung saya jahit..
suka kalau apa yg saya buat dapat sokongan dr seseorg dan beberapa orang...
suka kalau org sabotaj saya sbb saya akan lebih semangat....
suka masa saya terisi dengan sesuatu yang saya sememangnya suka
suka bila hati saya excited selalu nak menjahit dgn azam yg lebih

suka sbb saya tak goyang kaki duduk harap akan hidup senang tanpa berbuat apa2...mana ada dlm dunia kita berharap saja....tapi kuasa Allah siapa lah saya nak menghukumkan..rezeki tergolek kan?

suka sbb saya boleh mencari sedikit sumber kewangan utk menampung kehidupan yang semakin mencabar dan sukar pada hari ni...

Kenapa tak kerja, ada kelayakan....setakat nak jahit tudung tak ngaji pun tak per?
PEDASKAN? INSULTING?... tu pendapat org...yg penting saya suka n happy....
yang lain bukan kerja saya nak pikirkannya...
ada ibu2 di dunia ni yg membesarkan anak2 yg sgt2 berjaya hanya dengan menjahit.....
ada org belajar setinggi langit sampai ke negeri China, tp otak tak pakai jadi sampah masyarakat....
Ini kerja Allah,,,kita tak perlu nak pertikai..lalui hidup dengan sederhana....dan penuh syukur...

Ya saya memang ada degree (bukan nak mendabik dada...berjuta2 manusia ada degree sekarang ni....)..tapi saya nak bekerja utk diri sendiri...small start but slow n steady.....
saya percaya ilmu yang saya ada akan dimanfaatkan sebaiknya kalau saya:

RAJIN & TAK MUDAH JEMU
TABAH & SABAR
FOKUS & SENANTIASA BELAJAR UTK MAJU
BERTAWAKAL & REDHA

dan saya tak suka makan gaji...tu saja.....
tak ada apa yang salah n silap bekerja utk org lain, tp saya memilih jalan sendiri....
maka saya menjahit tudung.....

tak glemer kan? tak pakai baju cantik, keluar awal pagi, nampak sibuk seperti seorang penting yg graduate, kasut tak tinggi tumitnya...... tp ramai gak yg glemer pakai tudung saya jahit....dan saya suka utk mereka sbb mereka2 t cantik ( sbb saya rasa tudung saya pun cantik...heheheh)
kalau org tanya...kerja apa?
jahit tudung..... (isshhh tak glem nyer kerja dia....)
alahh saya bukan kisah....... saya suka kerja saya ...tu yg penting...

saya ada degree, tak semesti mkn gaji, kerja sendiri kat umah pun mesti ada ilmu, ada yg boleh dipakai....yang tu kener paham...

pokok pangkalnya....salah ker jahit tudung kalau ada degree?
TAK SIKIT PUN......

1 comment:

ladyct said...

bagus betul semangat anda :) keep up the spirit!